Şerife Kavas Gümülcineli-Biga Musiki Derneği Şefi

http://www.safalargetirdiniz.com Türk sanat müziği sayfası olarak 2014-2015 Sanat dönemi  ikinci röportajımızı    Çanakkale ili biga ilçesinde 2 yıl önce faliyete geçen Biga Musiki derneğini siz saygıdeğer musiki severlere tanıtıyoruz. Biga Musiki derneğinin bigada kurulmasında öncü ve  kurucusu olan Şerife Kavas Gümülcineli  Hanımefendi ile gerçekleştiriyoruz.  bizlere değerli vakitlerini ayırdığı için şükranlarımızı sunuyoruz

 

– Şerife Kavas Gümülcineli kimdir?Musiki geçmişinizden bizlere bahsedermisiniz

 

Şerife GÜMÜLCİNE aslen Çanakkale / Biga,lıdır..Doğum yeri İstanbul, iki kardeş,in küçüğüdür, ağabeyi  kanun sanatçısı ve koro şefi Sadık KAVAS,tır. Eşi İsmet GÜMÜLCİNE,  BİGA MUSIKİ DERNEĞİ,nde Kanun refakat sazıdır. Bir erkek bir kız çocuğu annesidir..

Musıkiye şartlar el vermediği için alaylı olarak 1987 yılında başladım. İlk nota, solfej, usul ve repertuar derslerini  İÜ Türk müziği böl, başk. Şef Süheyla ALTMIŞDÖRT hocamdan aldım ve bu süreç Eyüp musıki vakfında on yıl, devamında İST ÜNÜVERSİTE korosunda 10 yıla yakın korist ve solist olarak devam etti..Yine o yıllar içinde TALİP KARGI TASAVVUF MUSIKI,si derneği, DEDE EFENDİ MUSIKİ

DERNEĞİ, İSTANBUL MUSIKİ DERNEĞİ kurucuları arasında bulundum..T.H.YMusıki derneği , Necdet TOKATLIOĞLU korosunda ve en son abim Sadık KAVAS ve eşi Handan KAVAS,ın kurduğu AŞİYAN MUSIKİ DERNEĞİ,inde 2003 / 2010 yılları arasında korist ve solist olarak görev aldım..bu yıllarda bir çok değerli  hocalar, bestekarlar, ses ve saz üstadları ile tanışıp sahne almanın gururunu taşıyorum.

 

-Biga musiki derneğinin kuruluş öyküsünden  bizlere kısaca bahsedermisiniz?

 

BİGA MUSIKİ DERNEĞİ,ni  2012 yılı Mayıs ayında Biga,lı olan  musıkıye gönül vermiş  7 arkadaşımız ile kurduk.. 2008 yılında Biga,ya gelişimin ardından musıki ile ilgilenmek adına koro aradım ve iki ad. Koro olduğunu duydum..ve koroların birinde görev almak için baş vurdum. Bu  bir yıl sürdü fakat  Biga,damusıki adına bir derneğin olmayışı beni bu sürece doğru yöneltti ve yukarıda bahsettiğim gibi BİGA MUSIKİ DERNEĞİ kuruluş hikayesi doğdu…

 

 

-Biga da  ilk olarak musiki derneğini  siz kurdunuz Musiki adına gelecek dönemlerdeki  hedefleriniz neler?

 

Musıki dipsiz bir kuyudur bilirsiniz, bizler  BİGA MUSUKİ DERNEĞİ olarak geçmişten geleceğe bir köprü oluşturmak üzere yola çıktık daha 2 yıllık yepyeni bir derneğiz ve ilçemizde bir ilki gerçekleştirdiğimize inanıyoruz..Biga,mızda TRT kurumlarına bir çok müzisyen yetiştiren ilçemizde bir derneğin olmayışı bize yol gösterdi . Burada bir çok müzisyen var alaylı, arasında kendi imkanları ile nota öğrenen  ve enstumanını iyi icra eden bu arkadaşlarla koromuzu oluşturduk..Üç konser verdik. İlk konserimiz RAST ve NİHAVENT eserlerden oluşan bir repertuardı..2. konserimizde UŞŞAK eserler yer aldı 3. Konserimiz Biga,lı olan büyük bestekar Rahmet ve saygı ile andığımız AVNİ ANIL hocamızın eserlerine yer verip BESTELERİ ile GÖNLÜMÜZDEKİ AVNİ ANIL konserini gerçekleştirdik. Bu konserimize TRT ANKARA radyosu solisti ELİF GÜREŞÇİ hanımefendi  konuk solist ,sevgili Handan KAVAS sunucu, abim Sadık KAVAS kanun Tanju EROL Klarnet olarak geldi bu konser koromuz için ilçemiz adına gurur vericiydi. Önümüzdeki yıllarda kısmet olursa ÇANAKKALE ilimizin diğer bestekarları rahmetle andığımız Teoman ALPAY, Arif Sami TOKER ve hayattaki diğer bestekarlarımızın eserlerinden oluşan konserlerimizi düşünüyoruz…

 

 

-Biga Musiki Derneği Olarak 2014-2015 sanat sezonundaki projeleri nelerdir?

 

2014 / 2015 yılıi  13.Kasım 2014 Birinci böl,deATATÜRK,ün Sevdiği şarkılar ve türkülerden, 2.böl ise Acemkürdi faslının olduğu ve sunumunu sevgili Handan KAVASın yaptığı ilk konserimizi başarı ile verdik..Biz her yıl 2 konser hedefledik bir sonraki konserimiz size sürpriz olsun…Ancak şartlar oluştuğunda uygulama aşamasında yapacağımız diğer projelerimiz sizlerle paylaşırız..

 

 

-Koronuza yeni başlayacak olan korist arkadaşlara önerileriniz neler?

 

İyi bir solist esere hakim disiplinli ve  musıki terbiyesi ve sahne duruşu ile donanımlı olmalıdır.Tabii sonrasında bulunduğu topluluğu ve derneğini en iyi şekilde temsil etmelidir. Bildiğiniz üzere musıkimiz bir ifade müziğidir, solist icrasında eserin içine girip kendini izleyen ve dinleyenlerlebütünleşmelidir…Sonrasında yorum ile ilgili kısmı şef,i ile tamamlanır…

-Repertuar seçimlerinde neleri göz önünde bulundurursunuz?

Amacım pek bilinmeyen ve geçilmemiş eserler geçmektir. Repertuar eserlerinin usul sırası önem arzeder benim için, solo icrasında ise sıradaki esere göre ses ararım…Konserin 2. Bölümleri genelde solistler geçidi olduğu içinsese göre eser seçmeyi  yeğlerim…Repertuarın başında o makamın peşrev,i olmazsa olmaz..gerektiğinde konser sonunda saz semai  geçilir..Kısacası konser konsepti neyi gerektiriyorsa  bunları göz önünde bulunduruyorum..

-İyi bir solistte aradığınız temel nitelikler nelerdir?

İyi bir solist esere hakim disiplinli ve  musıki terbiyesi ve sahne duruşu ile donanımlı olmalıdır.Tabii sonrasında bulunduğu topluluğu ve derneğini en iyi şekilde temsil etmelidir. Bildiğiniz üzere musıkimiz bir ifade müziğidir, solist icrasında eserin içine girip kendini izleyen ve dinleyenlerlebütünleşmelidir…Sonrasında yorum ile ilgili kısmı şef,i ile tamamlanır

– Sizce İyi bir solist mi korist mi önceliklidir?

Amatör korolarda şefin hakimiyeti çok önemlidir gerek koro gerekse saz icrasını olması gibi yapmalıdır..Gönülisterki tüm amatör korolarda nota deşifrasyonu  solfej ve usul ile eser geçilsin fakat bu pek mümkün olmuyor. Yaş düzeyi baz alınırsa bunun yapılabilmesi  güç ve zaman alıyor..Bu da şefi iki kat yoruyor…Şef için kolaylığa kaçmamak koronun iyi refakat sazlarından olmasına önem vermek, musıkimizin gerektirdiği terbiye ve disiplinin ile eserin koral sesle icrasını sağlamak ve buna sahne görselliğide eklenirse başarı kaçınılmaz olur…

 

-Sizce amatör korolarda  temel musiki eğitimi yapılrken hangi konulara öncülük verilmelidir?

 

Amatör korolarda şefin hakimiyeti çok önemlidir gerek koro gerekse saz icrasını olması gibi yapmalıdır..Gönülisterki tüm amatör korolarda nota deşifrasyonu  solfej ve usul ile eser geçilsin fakat bu pek mümkün olmuyor. Yaş düzeyi baz alınırsa bunun yapılabilmesi  güç ve zaman alıyor..Bu da şefi iki kat yoruyor…Şef için kolaylığa kaçmamak koronun iyi refakat sazlarından olmasına önem vermek, musıkimizin gerektirdiği terbiye ve disiplinin ile eserin koral sesle icrasını sağlamak ve buna sahne görselliğide eklenirse başarı kaçınılmaz olur…

-Kurulduğunuz dönemden bugüne bigada musiki adına bir çok başarılı projede yer aldınız.Bunlardan hangisi sizleri daha çok heyecanlandırdı?

Amatör korolarda şefin hakimiyeti çok önemlidir gerek koro gerekse saz icrasını olması gibi yapmalıdır..Gönülisterki tüm amatör korolarda nota deşifrasyonu  solfej ve usul ile eser geçilsin fakat bu pek mümkün olmuyor. Yaş düzeyi baz alınırsa bunun yapılabilmesi  güç ve zaman alıyor..Bu da şefi iki kat yoruyor…Şef için kolaylığa kaçmamak koronun iyi refakat sazlarından olmasına önem vermek, musıkimizin gerektirdiği terbiye ve disiplinin ile eserin koral sesle icrasını sağlamak ve buna sahne görselliğide eklenirse başarı kaçınılmaz olur…

-Biga musiki derneği konserlerinizde biga belediyesinin koronuza ne gibi katkı sağlıyor?

Biga Belediyesi derneğimiz kurulduğundan bu yana  konserlerimize konuk olarak iştirak etmektedir..Vede derneğimiz belediyemize ait bir yerde kiracı olarak faaliyet göstermektedir

Biga musiki derneği olarak sosyal sorumluk projelerinde temel hedefleriniz nelerdir?

Biga ilçemiz sosyal yönden aktif bir ilçedir. Tabiiki Biga Musıki Derneği olarak bizlerde  sosyal sorumluluk alanında düşen göreve  seve seve iştirak ederiz..İçinde  gönül varsa bizlerde gönülden varız….

-Türk musikimizin yaşatılması adına yapılması gereken projeler nelerdir?

Türk musıkisini yaşatılabilmesi  adına yapılacak çok şey var tabi  yeter  ki gönülden  sevgi ile hizmet edilsin..Örneğin her gün çalınıp dinlenen değilde az bilinen hatta bilinmeyen eserleri günümüze getirecek özeni göstermeliyiz. Gençlerimizi  Türk müziğinin değerleri ve eserleriyle tanıştırmak, bizler gibi amatör derneklere maddi manevi desteği sağlayan  musıki severler kitlesi  oluşturmak ve bu kitleye müziğimizin zenginliklerini göstermeliyiz..Amatör derneklerin musıki adına maddi ve manevi  kaygı duymadan musikiye hizmet vermelerini sağlamalıyız…

Berk bey, sanat adına üstlendiğiniz misyonu takdir ve tebrik ediyor, BİGA MUSIKİ DERNEĞİ olarak bizlerin düşüncelerini aktarma fırsatı verdiğiniz için derneğim ve şahsım olarak teşekkür ediyor, sevgi ile başarılarınızın devamını diliyorum….